martes, 22 de diciembre de 2009
“Alcoy tiene el potencial para ser un referente en el turismo de congresos nacional”
Eva Gomis Devesa és la directora d'Alcoi Congressos Convention Bureau des del mes de juny de 2009. És Llicenciada en Gestió Comercial i Màrqueting per l'ESIC, Escola Superior d'Enginyers Comercials de València. Va cursar un MBA Internacional, i un MBA en Direcció de Comunicació, Relacions Públiques i Protocol. Després d'un any intens de treball i gestió per a Alcoi Congressos Convention Bureau, fa un balanç positiu del projecte. i dels reptes que s'obren de cara al futur.
Quant de temps portes al capdavant d'Alcoi Congressos?
Realment, vaig començar a treballar per ACCB a començaments de 2009, amb l'assistència a la fira FITUR-Congressos. En aquesta primera fase havíem de llançar el projecte, pel que va ser una etapa molt intensa de viatges i reunions preparatoris. M'agrada pensar que va ser una espècie de banc de proves, tant de la iniciativa com de la capacitat professional de les persones que treballem en ACCB. No obstant això, és a partir del mes de juny quan la meua dedicació passa a ser integral.
I, en aquest sentit, com vas arribar a ser la directora d'Alcoi Congressos?
Coincideix amb el moment en què pase a tindre dedicació a temps complet. Una volta es va tindre clara la viabilitat de la iniciativa i veient l'experiència acumulada en els mesos previs, el Comité Executiu de ACCB em proposa ser la directora. Aquesta decisió s'aprova per votació posteriorment a l'assemblea general d'associats.
Quina relació té Alcoi Congressos amb la Fundació Alcoi Pont de
Cultures?
La Fundació Alcoi Pont de Cultures és una associació sense ànim de lucre encarregada de dinamitzar el sector del turisme a Alcoi. ACCB és una àrea funcional dins de la fundació especialitzada en el turisme de congressos. Atesa l'especificitat d'aquesta classe de turisme congressual, es va estimar necessària una gestió també específica. A nivell funcional ACCB i la Fundació Alcoi Pont de Cultures treballen de manera independent. Així mateix, ACCB té el seu propi comité executiu en què participen les empreses i institucions vinculades al projecte. En aquests moments hi ha al voltant de 40 empreses associades a ACCB.
Què vol dir que a nivell funcional es treballe de manera independent?
Lògicament la relació entre la Fundació i ACCB és molt estreta, però l'estructura en la presa de decisions és diferent. ACCB té el seu propi comité executiu independent del de la Fundació, en el qual tenen representació l'Ajuntament, les institucions amb participació i les empreses associades. A més també té el seu propi pressupost independent.
Com a responsable de les activitats d'Alcoi Congressos, quines prioritats tens?
Jo crec que l'activitat d'Alcoi Congressos ha tingut una primera fase molt important d'informació. És a dir, havíem de posicionar-nos com a ciutat receptora de congressos i jornades professionals. Per aquest motiu, l'activitat prioritària en el primer any de vida ha estat la de consolidar una imatge a través d'un important esforç informatiu. Per a això, primer vam dissenyar una estratègia d'apropament al mercat nacional de congressos, en el qual despleguem una activitat purament comercial. Visites, contactes, viatges, etc., Amb la finalitat posterior de captar clients per a la ciutat. En aquesta fase també hem dut a terme un important treball en la identificació dels mercats i clients més importants o que podrien ser més rellevants per a la ciutat en el camp del turisme de congressos.
Com per exemple?
Com per exemple, les associacions autonòmiques i nacional d'OPC's (Organitzadors Professionals de Congressos), les Associacions Professionals, els Col·legis Oficials, les Empreses Privades, etc.) Cal tindre en compte que els mercats més importants d'aquest tipus de clients es troben a Madrid ia Barcelona, per la qual cosa, d'alguna manera, hem hagut d'anar a buscar-los. Vull destacar, que ACCB no organitza els congressos i les jornades. Nosaltres som una ajuda, en matèria d'informació, facilitació, acompanyament ... per a les empreses que sí que organitzen aquests esdeveniments.
I com es ven Alcoi?
Alcoi es ven molt bé. I vull deixar clar que no es tracta d'una afirmació feta a l'atzar ni per un fals sentiment d'autopercepció. Una de les conclusions a les que ens ha portat el treball d'aquest últim any és, precisament, haver detectat el potencial específic d'Alcoi, és a dir, les fortaleses de la ciutat davant d'altres ciutats que acullen congressos com Terol, Olot o fins i tot ciutats més grans com Vitòria.
I què qualitats fan Alcoi una ciutat diferent?
Cal dir que comptem amb el factor de la novetat, que sorprén favorablement als nostres clients quan ens visiten. Tenim una relació qualitat-preu molt bona. Disposem d'unes infraestructures, per a reunions, conferències, sessions de treball, menjars, reunions informals... de nivell. Estem enclavats en un entorn natural i històric privilegiat. Gaudim d'un potent arrelament tradicional per part de la ciutadania que es tradueix en expressions culturals molt genuïnes i un ambient acollidor. Etc. L'autèntic repte ara és consolidar aquest potencial davant la competència i convertir la ciutat en un referent definitiu.
Amb quina ajuda compteu per part de l'Ajuntament i d'altres estaments de la ciutat?
Tenim la sort de tindre un suport institucional sense badalls. Aquest suport es percep per part de qui ens coneixen per primera vegada i li dóna solidesa al projecte que encarna ACCB. Abans parlava de les fortaleses de la ciutat. Crec, sens dubte, que aquesta també és una de les fortaleses.
Quin balanç faries del primer any de treball?
Tenint en compte que només és el primer any d'activitat, tenint en compte el treball desplegat i el que queda per fer, tenint en compte les especials circumstàncies que han marcat l'activitat econòmica en 2009 i tenint en compte els resultats obtinguts; jo faria un balanç positiu i optimista. Hem tingut de tot una mica, però els resultats hi són.
Què queda per fer?
Com he dit, queda molta feina per davant, però jo ho resumiria en dues qüestions clau: primer assentar bé els fonaments del projecte i segon, abundar en els esforços per posicionar Alcoi com a ciutat de congressos consolidant definitivament en el mercat nacional del turisme de reunions. Això implica anar tancant fases i obrint noves línies de treball. Respecte a això últim, hem iniciat el procés de captació de l'anomenat Turisme d'Incentius. Es diferencia del de congressos en què el format, per dir-ho, és més reduït, amb pocs participants, però que gasten més i aprofiten millor els serveis d'oci i restauració de la ciutat. Pel que fa al propi ACCB, tenim davant nostre el repte de seguir mantenint la relació de confiança que hi ha entre nosaltres i implicar a més persones, empreses i organitzacions en el projecte. Probablement la part més important de l'èxit de la iniciativa està en els associats que, en definitiva, són els que "donen la cara" davant les persones que vénen a Alcoi.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario