martes, 23 de noviembre de 2010

ARAMULTIMÈDIA, al II congrés valencià de Comunicació Digital dimecres 24

* En una ponència sobre models de comunicació digital

Les tecnologies digitals han capgirat la forma d'entendre les formes de comunicar. Els canvis afecten també els mitjans de comunicació en línia. ARAMULTIMÈDIA participa al II Congrés de Comunicació Digital de la Comunitat Valenciana com un dels models de referència del que "està passant" a la xarxa. La cita serà dimecres 24 a València.

Coses quotidianes com comprar el diari o posar la televisió ja no s'entenen sense facebook, youtube o la premsa digital. Comunicar, informar i estar comunicats ja no és com solia ser fa només cinc anys. Les tecnologies digitals aplicades a la comunicació han capgirat, radicalment, les formes que teníem d'entendre la gestió de la informació.

Dins d'aquest panorama, els mitjans de comunicació i d'informació tradicionals van ser els primers en usar els espais digitals (Internet) i, paradoxalment, els primers damnificats. Ara, la premsa, la ràdio i la televisió convencionals no s'entenen sense la xarxa i les formes de comunicació digitals: facebook, twitter, youtube... on emissor i receptor intercanvien els papers. Al mateix temps que els mitjans tradicionals s'adapten, apareixen noves formes de mitjà 100% digitals. El repte actual i del futur per aquesta nova tipologia de mitjà serà trobar un model que sume professionalitat, participació i un model de gestió econòmicament eficient.

La Universitat de València (UV) celebra el II Congrés de Comunicació Digital de la Comunitat Valenciana. Aquest congrés vol, tal i com afirma el seu director, el professor de la UV Guillermo López García, "ser el referent dels últims avanços que en matèria de comunicació digital hi ha a la comunicació valenciana, al mateix temps que testimoni dels canvis que van tenint lloc". En aquest sentit, el congrés és l'aparador de les últimes tendències i "d'aquelles iniciatives que marquen tendència".

Una de les taules redones de dimecres 24 d'octubre està dedicada als mitjans de comunicació digitals locals. En aquest sentit, continua López García, "hem convidat a participar ARAMULTIMÈDIA com a mostra genuïna del que s'està fent dins les noves tendències als mitjans digitals. Pensem que aquest diari ha apostat per una forma innovadora d'entendre la comunicació, de cara als lectors, que també poden ser subscriptors i codecisors dels continguts del diari, com de cara al mateix finançament del mitjà, que no ja depén exclusivament de la publicitat". ARAMULTIMÈDIA destaca, també, "per ser una aposta per un àmbit intercomarcal; on hi ha més lectors-usuaris i més possibilitats des del punt de vista econòmic". Cal recordar que ARAMULTIMÈDIA és un projecte hereu d'una altra iniciativa, ALCOIDIGITAL.COM. Per aquest motiu, conclou el professor López García, "la seua trajectòria profunda permet extraure elements interessants d'una perspectiva que altres mitjans locals no tenen".

No hay comentarios: